Welcome
Welcome. Welcome, to City Devia.

You have chosen, or been chosen, to relocate to one of our finest Cities.
I have personally chosen City Devia as my home.
Welcome to City Devia. It's safer here.

- Dr. Synthmon

You got vomited on by a boomer

Även om namnet antyder skjutspel är detta allt i förstapersonsperspektiv. Gmod, Portal också, alltså.

Moderators: Trysthetic, Synthmon, Nackidno

You got vomited on by a boomer

Postby Overcow on Sat Nov 08, 2008 3:42 pm

Left 4 Dead damer och herrar. Det är sjukt episkt, synd bara att man inte kan spela Coop i demon (jag fixade den på annat sätt kan man säga) tills man kan få demon via steam.
Image
Ð@®ķߣΘΘÐ wrote:Skvallrar du till EN till person så lovar jag dig att jag kommer söka upp dig, slita av dig ansiktet, trä det på min kuk som en kondom och sen packa det LÅNGT upp i röven på dig.

It takes a man to cross the red river.
But it takes a hero to drink from it.
Overcow
Svenska Wilde

Re: You got vomited on by a boomer

Postby Ledda on Sun Nov 09, 2008 12:25 pm

Det är imon demot kommer ut på steam eller har jag fel? :shiet:
Ledda
Avskräckande

Postby Overcow on Sun Nov 09, 2008 12:46 pm

Den 11e.
Image
Ð@®ķߣΘΘÐ wrote:Skvallrar du till EN till person så lovar jag dig att jag kommer söka upp dig, slita av dig ansiktet, trä det på min kuk som en kondom och sen packa det LÅNGT upp i röven på dig.

Overcow
Svenska Wilde

Postby Mikaelh on Wed Nov 12, 2008 12:19 pm

Nu har jag testat demot.

Det är ju hur kul som helst! :D Verkligen det bästa co-op-spelet jag har spelat. :)
Mikaelh
lolcat

Postby Overcow on Wed Nov 12, 2008 2:07 pm

It feels like it's the first good multiplayer singeplyer game if you get my point.

http://www.xfire.com/video/4108b/ Jag och en kompis. :lalala:
Image

Overcow
Svenska Wilde

Postby Synthmon on Wed Nov 12, 2008 2:09 pm

Tycker seriöst att det ser skit ut på gameplayfilmerna... Vapnen ser ut att sakna känsla, och zombies känns som för snabba och för starka. Antingen, imo, har man zombies that can take a pounding but don't go anywhere fast, eller så har man snabba jäklar som i stort sett tar ett välriktat skott och flyger åt helvete. Jag menar, om man tänker efter har de jävlarna säkert ruttnat ett tag, då borde kraften av ett skott göra större skillnad än mot en vanlig, tämligen stark person liksom. Känns inte rätt att ha fiender som tar 3-4 skott innan de dör, det skakade jag av mig när jag först lirade CoD4 HC. Jag betraktar det som en yrkesskada.

Anyway, jag har ju givetvis inte lirat det än, så jag har inte riktigt dömt ut det än. Jag gillar konceptet starkt och introsekvensen var faktiskt asnajs (såg den på IGN lol). Karaktärerna är det väl lite si och så med men det är väl fan inte varför man spelar?

Aja, tankar L4D från Steam i detta nu.

btw, när jag var i London häromveckan råkade jag passera Piccadilly Circus och noterade ett antal hundra zombies som stod och vrålade varje gång L4D-reklamen dök upp på skärmen.
"du blir en bra commisar[sic] när du växer upp" - Tryst

H.E.R.E.S.Y - Horrible End of Respiratory Endorphines; Systematic Yawning. It's what you get when you're a heretic.

James Holland: [YELL]GET THE FUCK AWAY!
James Holland: [YELL]OVERWATCH!
<- taconbanana is fuck awesome. you should try it
Synthmon
Wit Over 9000

Postby Mikaelh on Wed Nov 12, 2008 2:12 pm

Overcow wrote:It feels like it's the first good multiplayer singeplyer game if you get my point.

http://www.xfire.com/video/4108b/ Jag och en kompis. :lalala:

:heheheheh:

Synth: Dom tål inte mycket stryk. Inte ens på expert. Shotgun är det som gäller. ;)
Mikaelh
lolcat

Postby Overcow on Wed Nov 12, 2008 4:29 pm

Du måste erkänna Synth det var rätt epic är vi spelade.

Och ja, Shooty och Snipern äger.
Image

Overcow
Svenska Wilde

Postby Synthmon on Wed Nov 12, 2008 6:20 pm

Lite ändrad uppfattning nu ja. Yes, håller med, de tål inte så mycket stryk som det såg ut i filmen jag såg. Tycker fortfarande att det är ett rätt kasst spel dock. Det är för twitchigt till att börja med. Striderna går i stort ut på att skjuta av bara helvete eftersom både rekylen och omladdningstiden är ganska försumbar. Zombiesen verkar ju spawna helt random ibland, då de kan storma en i ett lägenhetshus out of nowhere i hundratal. Hur fan kommer tvåhundra zombies in i ett lägenhetshus bara sådär, utan att ens veta att vi var där? Om jag så mycket som ställer mig bakom en zombie märker han ju inget, vilket i sig är en bra touch, men de kan ändå då och då lukta sig till spelare genom väggar? Gneh?

Eftersom man nästan konstant skjuter försvinner ju hela grejen med striderna efter ett tag. The edge gets put off, like. Efter tvåhundra zombies är det liksom inte speciellt spännande längre.
Detsamma kommer väl i längden gälla banorna också - med i stort sett samma gameplay gång efter gång, och vad som ser ut att vara blott ett stort urval av ganska begränsade kartor, tror jag liksom att folk kommer finna - såsom i alla spel med liknande principer - att vissa kartor helt enkelt är sämre och andra bättre, och boom! plötsligt kör folk bara ett dussin kartor av femtio och varenda en känner till banorna likt ens egen ficka.

Nej, tack. Mixa John Romero, Oblivion och SWAT4 nästa gång and we're talking, mate. Bra zombies. Bra kartor. Bra strider. Bra teamplay. THAT's what makes a decent game. Men Left 4 Dead? Not bloody likely.
"du blir en bra commisar[sic] när du växer upp" - Tryst

H.E.R.E.S.Y - Horrible End of Respiratory Endorphines; Systematic Yawning. It's what you get when you're a heretic.

James Holland: [YELL]GET THE FUCK AWAY!
James Holland: [YELL]OVERWATCH!
<- taconbanana is fuck awesome. you should try it
Synthmon
Wit Over 9000

Postby Mikaelh on Wed Nov 12, 2008 7:59 pm

Nu är du negativ. :P
Mikaelh
lolcat

Next

Return to Pangaspel