by Synthmon on Wed Nov 12, 2008 6:20 pm
Lite ändrad uppfattning nu ja. Yes, håller med, de tål inte så mycket stryk som det såg ut i filmen jag såg. Tycker fortfarande att det är ett rätt kasst spel dock. Det är för twitchigt till att börja med. Striderna går i stort ut på att skjuta av bara helvete eftersom både rekylen och omladdningstiden är ganska försumbar. Zombiesen verkar ju spawna helt random ibland, då de kan storma en i ett lägenhetshus out of nowhere i hundratal. Hur fan kommer tvåhundra zombies in i ett lägenhetshus bara sådär, utan att ens veta att vi var där? Om jag så mycket som ställer mig bakom en zombie märker han ju inget, vilket i sig är en bra touch, men de kan ändå då och då lukta sig till spelare genom väggar? Gneh?
Eftersom man nästan konstant skjuter försvinner ju hela grejen med striderna efter ett tag. The edge gets put off, like. Efter tvåhundra zombies är det liksom inte speciellt spännande längre.
Detsamma kommer väl i längden gälla banorna också - med i stort sett samma gameplay gång efter gång, och vad som ser ut att vara blott ett stort urval av ganska begränsade kartor, tror jag liksom att folk kommer finna - såsom i alla spel med liknande principer - att vissa kartor helt enkelt är sämre och andra bättre, och boom! plötsligt kör folk bara ett dussin kartor av femtio och varenda en känner till banorna likt ens egen ficka.
Nej, tack. Mixa John Romero, Oblivion och SWAT4 nästa gång and we're talking, mate. Bra zombies. Bra kartor. Bra strider. Bra teamplay. THAT's what makes a decent game. Men Left 4 Dead? Not bloody likely.
"du blir en bra commisar[sic] när du växer upp" - Tryst
H.E.R.E.S.Y - Horrible End of Respiratory Endorphines; Systematic Yawning. It's what you get when you're a heretic.
James Holland: [YELL]GET THE FUCK AWAY!
James Holland: [YELL]OVERWATCH!
<- taconbanana is fuck awesome. you should try it