En av de nya vi testade (som är ny för oss, alltså) var Hidden. Riktigt kul koncept, även om det känns som att de tagit originalmodden till HL1 och bara bytt ut några modeller. Det kändes lite halv-B, men kul var det.
Det går alltså ut på att en spelare är Hidden, en filur med övermänsklig styrka, endast beväpnad med en kniv och osynlighet, ska döda resten av spelarna. De är soldater i gruppen I.R.I.S.
Det blev rätt spännande. Det var förstås roligast att vara Hidden, men det var även rätt spännande att köra som medlem i I.R.I.S. Det lät ofta: "Hidden!!", "Vars då?!", "AAAH!!", blandat med en massa pang pang och slösande av ammunition. Eftersom Hidden var osynlig blev det rätt mycket skjutande ut i luften.
Hidden rekommenderas starkt till nästa LAN.
Mitt betyg: 4/5
Vi testade även Synergy. Det är Half-Life 2 i CO-OP. Inte överdrivet bra genomfört, men det funkar. Fienderna är förstås mycket tåligare och alla spelare har mycket mindre ammo för att det inte ska bli för lätt.
Mitt betyg: 3/5
Slutligen vill jag rekommendera Pirates, Vikings and Knight II. Riktigt kul och bra genomfört. Det går ut på att spelarna delas in i tre lag med pirater, vikingar och riddare, vilket titeln antyder. I varje lag finns 1-3 olika klasser att tillgå.
Stridssystem med medeltida vapen kan ofta kännas rätt dåliga, men jag tycker att det i PVK2 fungerar riktigt bra, även om piratkaptenen kanske är lite väl fuskig med sitt nästan-hagelgevär.
Mitt betyg: 4/5
Tipsa gärna om andra bra moddar.