Welcome
Welcome. Welcome, to City Devia.

You have chosen, or been chosen, to relocate to one of our finest Cities.
I have personally chosen City Devia as my home.
Welcome to City Devia. It's safer here.

- Dr. Synthmon

Half-Life 2 moddar att kika på

Även om namnet antyder skjutspel är detta allt i förstapersonsperspektiv. Gmod, Portal också, alltså.

Moderators: Trysthetic, Synthmon, Nackidno

Half-Life 2 moddar att kika på

Postby EliasN on Thu Oct 30, 2008 7:31 pm

Igår lanade jag och flera andra och vi körde en del moddar till HL2, somliga nya, somliga gamla.
En av de nya vi testade (som är ny för oss, alltså) var Hidden. Riktigt kul koncept, även om det känns som att de tagit originalmodden till HL1 och bara bytt ut några modeller. Det kändes lite halv-B, men kul var det.
Det går alltså ut på att en spelare är Hidden, en filur med övermänsklig styrka, endast beväpnad med en kniv och osynlighet, ska döda resten av spelarna. De är soldater i gruppen I.R.I.S.
Det blev rätt spännande. Det var förstås roligast att vara Hidden, men det var även rätt spännande att köra som medlem i I.R.I.S. Det lät ofta: "Hidden!!", "Vars då?!", "AAAH!!", blandat med en massa pang pang och slösande av ammunition. Eftersom Hidden var osynlig blev det rätt mycket skjutande ut i luften.
Hidden rekommenderas starkt till nästa LAN.
Mitt betyg: 4/5

Vi testade även Synergy. Det är Half-Life 2 i CO-OP. Inte överdrivet bra genomfört, men det funkar. Fienderna är förstås mycket tåligare och alla spelare har mycket mindre ammo för att det inte ska bli för lätt.
Mitt betyg: 3/5

Slutligen vill jag rekommendera Pirates, Vikings and Knight II. Riktigt kul och bra genomfört. Det går ut på att spelarna delas in i tre lag med pirater, vikingar och riddare, vilket titeln antyder. I varje lag finns 1-3 olika klasser att tillgå.
Stridssystem med medeltida vapen kan ofta kännas rätt dåliga, men jag tycker att det i PVK2 fungerar riktigt bra, även om piratkaptenen kanske är lite väl fuskig med sitt nästan-hagelgevär. :P
Mitt betyg: 4/5

Tipsa gärna om andra bra moddar.
Det här är en signatur med ett kristet budskap.
EliasN
Zombie

Re: Half-Life 2 moddar att kika på

Postby Trysthetic on Thu Oct 30, 2008 8:08 pm

Hade flash varit här hade han hoppat på och kramat dig.

Flash säger (21:09): wrote:DE HAR ETT TRÄBEN OCH ÄR TVUNGNA ATT BLI TILLFREDSSTÄLLDA AV EN PAPEGOJA, KLART SOM FAN ATT DE SKA FÅ EN SHOTGUN
Trysthetic
ghost in the machine

Postby EliasN on Thu Oct 30, 2008 10:04 pm

Hehe. Visst, men en nerf hade suttit fint. :teehee:
Det här är en signatur med ett kristet budskap.
EliasN
Zombie

Postby Synthmon on Thu Oct 30, 2008 11:08 pm

Ja, vafan, Dreamtale har ju dyrkat PVK2 utat helvete.

Meneh, I'll have a blast at it as well. Forsta modden du namner later faktiskt javligt rolig... Det ar en third party mod I suppose, inget man behover kopa? Lite synd pa mig som inte har nagra IRL-polare typ, sa jag kan aldrig riktigt lira LAN pa riktigt. Men det vore kul under nagon av vara ventkvallar att rada upp ett gang och kora "Hidden", later fan kul.

Anyway. Vi har kort SourceForts men det var ju verkligen drygt. Gar ut pa att bygga fort av fyrkantiga bitar av olika storlekar och former, dar man spelar i normalstora lag som i HL2DM. Efter det ar malet att ta sig igenom fiendens bas och da blir det lite CTF-gameplay. Problemet har ar att sjalva baserna och dess forstorande ar fruktansvart daligt genomfort. De har liksom inte gett "basbitarna" nagot slags HP som forstors efter gradvid skjutande, utan har snarare skapat ett speciellt gevar som man maste sta bredvid prylen for att forstora den. Detta innebar att istallet for att bygga smarta baskonstruktioner for att bade kunna forsvara och skjuta pa fiendens bas, sa handlar allt om att springa fram till fiendens vagg och trycka pa med bassprangarvapnet. Sa det suger.
"du blir en bra commisar[sic] när du växer upp" - Tryst

H.E.R.E.S.Y - Horrible End of Respiratory Endorphines; Systematic Yawning. It's what you get when you're a heretic.

James Holland: [YELL]GET THE FUCK AWAY!
James Holland: [YELL]OVERWATCH!
<- taconbanana is fuck awesome. you should try it
Synthmon
Wit Over 9000

Postby Overcow on Sat Nov 01, 2008 9:20 am

Bästa modden är lätt GMod, det är ju faktiskt en fristående mod.

Sedan så gillar jag Jailbreak!, bara det faktum att nästa update kommer byta ut Rebles och Comibe mot Robotar och Dinos är helt awesome.
Image
Ð@®ķߣΘΘÐ wrote:Skvallrar du till EN till person så lovar jag dig att jag kommer söka upp dig, slita av dig ansiktet, trä det på min kuk som en kondom och sen packa det LÅNGT upp i röven på dig.

It takes a man to cross the red river.
But it takes a hero to drink from it.
Overcow
Svenska Wilde

Postby Synthmon on Sat Nov 01, 2008 8:03 pm

Fast GMod platsar inte riktigt eftersom det inte funkar jättebra i LAN, och eftersom det kostar lite. Knappast ens en skjorta(faktiskt inte ens en billigare skjorta... 60:- mot 99:-), men ändå.
"du blir en bra commisar[sic] när du växer upp" - Tryst

H.E.R.E.S.Y - Horrible End of Respiratory Endorphines; Systematic Yawning. It's what you get when you're a heretic.

James Holland: [YELL]GET THE FUCK AWAY!
James Holland: [YELL]OVERWATCH!
<- taconbanana is fuck awesome. you should try it
Synthmon
Wit Over 9000

Postby Overcow on Mon Nov 03, 2008 9:33 am

Asså GMod äger i lan, som man spelar seriöst så kan man bygga en massa awesome tillsammans.
Image
Ð@®ķߣΘΘÐ wrote:Skvallrar du till EN till person så lovar jag dig att jag kommer söka upp dig, slita av dig ansiktet, trä det på min kuk som en kondom och sen packa det LÅNGT upp i röven på dig.

It takes a man to cross the red river.
But it takes a hero to drink from it.
Overcow
Svenska Wilde

Return to Pangaspel